Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bestie, čtvrtá kapitola

Matěj Mlynář, hrdina detektivek Bez duše a Zavátá sněhem přichází v příběhu na pokračování. Bude vycházet v neděli jednou za 14 dnů

Matěj Mlynář, hrdina detektivek Bez duše a Zavátá sněhem přichází v příběhu na pokračování.

Matěj Mlynář nikdy neplánoval, že se stane policistou. Když ale jednoho dne zmizí a následně je nalezen mrtev jeho nejlepší kamarád Tibor, osud ho zavane úplně jiným směrem. V touze pohlédnout vrahovi svého přítele jednou do očí se stává policistou. V Bestii ale není ještě vysloužilým vlkem samotářem. Je vlčetem, kterému teče mléko po bradě, a s vyšetřováním zločinů nemá příliš mnoho zkušeností. Zato zápalu ano. A když ho osloví matka dítěte zasažena tragédií, nedokáže jen tak sedět a vyráží pátrat do ulic Jindřichova Hradce, které jsou temnější, než by se mohlo na první pohled zdát.

Přečtete si

Prolog 

První kapitoluDruhou kapitolu Třetí kapitolu 

/4/

Otevřela nám ubrečená ženská po čtyřicítce.

„Dobrý den, paní Hrdličková,“ ujal jsem se slova.

„Pane Rytíři. Pane Mlynáři… Děkuju, že jste přišli.“

Posadili jsme se do malý kuchyně vonící po skořici. Nalila nám horký kafe a zapálila si cigaretu.

Chvíli bylo ticho.

Nechvátal jsem na ni. Dával jsem jí na čas, aby začala sama, až se na to bude cítit.

Doufal jsem, že je to tak správný. Zatím jsem nikdy nikoho nevyslýchal. Když jsem teda nepočítal majitele ukradenejch peněženek a vybrakovanejch aut. To se ale s kalibrem, který jsem teď měl před sebou, nedalo rovnat.

Hrdličková se napila kafe a spustila. „Rosťa se včera nevrátil z venku. Přišel ve čtyři ze školy. Zavolal mi do práce, povyprávěl mi, co bylo ve škole. Byli jsme domluvení, že si udělá úkoly a půjde ven s kamarády. Domů se měl vrátit na sedmou, kdy už jsem doma z práce. Ale když jsem přišla, nebyl tady. Ze začátku jsem neplašila. Jenže pak jsem dostala strach a ten se stupňoval, když jsem ho nikde venku nenašla a když jsem zjistila, že není u žádného z kamarádů, se kterými Rosťa bývá. Mezitím jsem běžela policajty a řekla jim, co se stalo. Tam se se mnou bavila nějaká pipka, která mi odpověděla, ať neplaším, že se kluk objeví. A že stejně nemůžou nic dělat, dokud není zmizelej dvacet čtyři hodin. Co je to za kravinu?“

Taková byla bohužel skutečnost. Pátrat po zmizelým člověku se začínalo vždycky až dvacet čtyři hodin od chvíle, co zmizel. Takový byly pravidla.

„A pak jsem potkala Romana. Všechno mu pověděla… já… mám hrozný strach. Pomůžete mi?“

Přikývl jsem.

 Bylo mi jedno, že jsem mimo službu a bylo mi jedno, že se do toho budu asi během pár hodin motat kriminálce. Oni prokaučovali možnost prvního výkopu. Než se dostanou k meruně, já už budu mít kus lajny za sebou. A možná ani nedostanou šanci. Ne, když se do toho zakousnu.

Chtěl jsem to.

Chtěl jsem dostat toho hajzla.

A zároveň jsem doufal, že to bude ten samej hajzl, kterej ublížil kdysi Tiborovi.

„Můžu se podívat do jeho pokoje?“

„Ano.“

„Zatím dejte prosím dohromady seznam jeho kamarádů.“

„Už jsem je obvolala,“ Hrdličková se přitom podívala na Romana.

„No tak, holka, udělej, co po tobě Matěj chce,“ vyzval ji.

To už jsem bral za kliku od Rosťova pokoje.

Uvnitř to bylo malý, ale dobře zařízený. Postel, pootevřená skříň, z níž vyčuhovalo oblečení. Psací stůl pod oknem. Knihovnička. Stěny polepené plakáty.

S rukama schovanýma v rukavicích jsem všechno prohledal. Kousek po kousku. Skříňku po skříňce. Poličku po poličce.

Skutečný překvápko na mě vypadlo ze školní aktovky.

Našel jsem game boye a dva tisíce. Na kluka z rodiny, kde máma dře na korunu jak kůň, mi to přišlo hodně zvláštní. V hlavě se mi roztočil celej koloběh otázek. Především pak ale ty, kde Rosťa k těmhle věcem přišel. Kdo mu dal prachy? A jak si mohl dovolit takhle drahou hračku?

„Našel jste něco?“ zeptala se Hrdličková.

„Jak se to vezme,“ požil jsem na stůl game boye a peníze. Podle jejího výrazu v obličeji jsem soudil, že jí to nic neříká.

„Kde jste to našel?“

„V aktovce vašeho syna.“

„Kde by k tomu přišel?“

„Game boye může mít od kamaráda,“ přiznal jsem. „Ale co ty prachy?“

„Snad je někde neukradl,“ zhrozila se. „Ne, ne. Můj Rosťa nekrade. Musí to mít nějaké vysvětlení.“

Určitě to nějaký vysvětlení mělo. Jen bych se vsadil, že se mi určitě nebude líbit.

„Nedostal ho třeba od prarodičů?“

„Ne. S našima se už pár let nestýkám. A rodiče jeho fotra ho nikdy neviděli. Čurák jeden,“ odplivla si.

Podíval jsem se na ni. „Co tím myslíte?“

„To je složitá historie, která s tímhle vším nesouvisí.“

Rozhodl jsem se změnit téma. „Dala jste dohromady ten seznam?“

Podala mi papír, na němž byla dvě jména.

„Chodí s nimi do školy?“

„Ano. Do třídy. Na pátou základku. Najdete ho, že jo? Najdete mého chlapce?“

„Udělám, co budu moct.“

„Jakou mají třídní?“

„Soudr… paní učitelku Mrázkovou.“

Dveře od bytu se otevřely.

Dokolíbal se k nám vousatý chlápek v zašpiněných monterkách. Páchly mu nohy na sto honů a z vlasů tekl olej. Podíval se po nás a podíval se po Hrdličkové. „Zlato, co se děje?“ políbil ji a já si přitom všiml, jak moc je jí to proti srsti.

Hrdličková chlapa objala. „Rosťa se ztratil.“

„Cože?“ trhl sebou vousáč.

„Je to tak,“ potvrdil Roman.

„Pan Mlynář ho bude hledat.“

„A co policajti?“

„Já jsem policajt,“ odvětil jsem.

„Proč jsi mi to nedala vědět?“

„Volala jsem ti, ale mistr říkal, že nejsi na stavbě.“

„Tak my půjdeme,“ rozloučil jsem se.

Jednu věc jsem musel uznat už teď. Ten její přítel se mi nelíbil. A skutečnost, že měl kluk takhle drahý věci, se mi nelíbila ještě o trochu víc.

Něco na tom všem slušně smrdělo.

A mě zajímalo co.

Příští část vychází 29.12.

Autor: Martin Stručovský | neděle 15.12.2019 21:34 | karma článku: 8,51 | přečteno: 200x
  • Další články autora

Martin Stručovský

Cizinec

Matěj Mlynář, hrdina detektivek Bez duše, Zavátá sněhem, V temnotách a Fajn večer, řeší tentokrát smrt dávného přítele, jehož životní láskou byl jeho rybník a kapři.

1.1.2021 v 0:00 | Karma: 8,13 | Přečteno: 275x | Diskuse| Kultura

Martin Stručovský

Bestie, desátá kapitola

Matěj Mlynář selhal. Nepodařilo se mu najít pohřešovaného kluka a šel se opít. Jeho starý mentor Hrách mu přichází na pomoc. A není sám.

6.4.2020 v 8:38 | Karma: 5,45 | Přečteno: 196x | Diskuse| Kultura

Martin Stručovský

Bestie, devátá kapitola

Bestie přichází v deváté kapitole. Matěj Mlynář si připadá, že selhal na plné čáře. Ale přichází pomoc...

29.2.2020 v 18:51 | Karma: 6,05 | Přečteno: 241x | Diskuse| Kultura

Martin Stručovský

Bestie, osmá kapitola

Matěj Mlynář, hrdina detektivek Bez duše, Zavátá sněhem a V temnotách přichází v příběhu na pokračování. Bude vycházet v sobotu jednou za 14 dnů

8.2.2020 v 16:42 | Karma: 6,86 | Přečteno: 170x | Diskuse| Kultura

Martin Stručovský

Bestie, sedmá kapitola

Matěj Mlynář, hrdina detektivek Bez duše, Zavátá sněhem a V temnotách přichází v příběhu na pokračování. Bude vycházet v sobotu jednou za 14 dnů

25.1.2020 v 18:08 | Karma: 7,70 | Přečteno: 259x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 492x
Knižní recenzent, šéfredaktor deníku Sarden. Autor detektivek Bez duše a Zavátá sněhem

Seznam rubrik