Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bestie, osmá kapitola

Matěj Mlynář, hrdina detektivek Bez duše, Zavátá sněhem a V temnotách přichází v příběhu na pokračování. Bude vycházet v sobotu jednou za 14 dnů

Matěj Mlynář, hrdina detektivek Bez duše, Zavátá sněhem a V temnotách přichází v příběhu na pokračování.

Matěj Mlynář nikdy neplánoval, že se stane policistou. Když ale jednoho dne zmizí a následně je nalezen mrtev jeho nejlepší kamarád Tibor, osud ho zavane úplně jiným směrem. V touze pohlédnout vrahovi svého přítele jednou do očí se stává policistou. V Bestii ale není ještě vysloužilým vlkem samotářem. Je vlčetem, kterému teče mléko po bradě, a s vyšetřováním zločinů nemá příliš mnoho zkušeností. Zato zápalu ano. A když ho osloví matka dítěte zasažena tragédií, nedokáže jen tak sedět a vyráží pátrat do ulic Jindřichova Hradce, které jsou temnější, než by se mohlo na první pohled zdát.

Přečtete si

Prolog 

První kapitoluDruhou kapitolu Třetí kapitolu Čtvrtou kapitoluPátou kapitolu Šestou kapitoluSedmou kapitolu

Žito se obvykle zašíval k Lakatošovi, do baru, kterej vlastnil chlápek, v jehož žilách kolovala krev Maďara a Slováka. O Lakatošovi v tomhle městě kolovaly legendy. Říkalo se, že ještě před pár lety patřil mezi vexlákskou elitu, ale těsně před revolucí vzal rozum do hrsti a otevřel si svůj malej skromnej podnik. Ale cejchu gangstera se nikdy úplně nezbavil, protože mezi jeho klienty patřili nejčastěji kriminálníci. A Žito se řadil mezi tamní smetánku.

Rozrazil jsem dveře dokořán.

Na luxusní podnik to tu bylo malý, ztísněný a provoněný cigaretovým kouřem. Z rádia řvali AC/DC, chlapi u stolů mastili karty a nad skleničkami slivovice nejspíš domlouvali další ze svých černých kšeftů. Tomu všem kraloval Lakatoš, muž s tmavými kudrnami a potetovanýma rukama. Stál za barem a čepoval hnědovlasý krasavici v servírským úboru jedno pivo za druhým, aby je mohla roznášet mezi štamgasty.

Na baru seděl jenom jeden chlápek.

Dlouhý vlasy mu spadaly na kabát, kterej by nutně potřeboval péči čistírny. To byl Žito.

Obklíčili jsme ho s Romanem každý z jedné strany, vzali jsme ho do kleští, aby se nemohlo vykroutit.

„Nazdar, Leopolde,“ oslovil jsem ho.

Podívali se s Lakatošem na nás.

Oba dva vyplašení.

Leopold zkusil vzít do zaječích.

Dřív, než se stačil hnout, jsem mu hlavu přitlačil k pultu. Zaprskal a mrskal sebou jako ryba. „Ty hajzle!“ řval. „To bolí.“

„Chcem si jenom promluvit,“ ujišťoval jsem ho. „Chceme si promluvit o mladým Hrdličkovi.“

Měl jsem pocit, že v očích jsem mu uviděl odlesk strachu.

Že by s Rosťovým zmizením měl přeci jen něco společnýho?

„Koukej ho pustit!“ držel Lakatoš najednou v ruce opakovací brokovnici.

„Ne, ty zahoď tu flintu, jestli nechceš skončit v dřeveným futrále,“ tasil Roman revolver.

Zbytek osazenstva byl v mžiku na nohách.

Koukali na sebe v očekávání toho, kdo vystřelí jako první.

„Policie,“ skočil mi do ruky odznak ve snaze vyklidnit situaci.

Lakatošovi zmrzl úsměv na rtech. Uvědomil si, že teď se pohybuje na hodně tenkým ledu.

No tak, no tak. Odhoď to. Bylo mi jasný, že Roman se svojí výbušnou povahou určitě při prvním šustnutí začne pálit. Jeho kovbojský já se dalo těžko zkrotit, když měl v ruce bouchačku a proti sobě bandu desperádů.

Bylo mi jasný, že jestli to Lakatoš nepoloží, tak tu bude docela slušný krveprolití.

„Serem na to,“ vrátil Lakatoš brokovnici pod pult.

Ostatního ho následovali.

Roman vrátil zbraň do pouzdra.

„A my si konečně promluvíme, Leopolde,“ obrátil jsem se na Žita a na chvíli povolil stisk.

„Naser si, Mlynáři.“

Ukázalo se, že povolit, byla dost velká hovadina.

Žito se mi vysmekl, udeřil mě loktem do nosu.

Obličej mi zaplavila krev.

Zavrzala židle.

Třískly dveře.

Dvakrát.

Roman se po chvíli vrátil. „Ten hajzl mi utekl.“

Nečekal jsem nic jinýho.

 

///

 

Zbytek dne a večera jsem strávil obcházením ulic a náleven v naději, že Žita někde objevím.

Štěstí mi ale nepřálo.

 

///

Probudilo mě ostrý světlo.

Otočil jsem se na bok, ale číši paže mě přetočila zpátky. „Matěji, vstávej, ty vole.“

„Romane?“

Otevřel jsem oči.

Uvědomil jsem si, že ležím oblečenej ve vlastní posteli. Vzpomněl jsem si, že domů jsem se dostal někdy nad ránem. Musel jsem být tak unavenej, že se svlíkáním jsem se nezdržoval.

Podívali jsme se na sebe. „Co se stalo?“

Roman se zatvářil vyděšeně a polekaně. Jako kdyby zažil něco hororovýho.

„Co je? Něco s mámou?“ vyletěl jsem z postele jako namydlenej blesk při týhle myšlence.

„Ne, ne. S Beky je všechno v pohodě.“

„Tak co se stalo?“ naléhal jsem.

„Rosťa,“ vydechl Roman a zapálil si. „Rosťa je mrtvej. Našli ho asi před hodinou na stavbě na Hvězdárně.“

Do prdele, přejel jsem si dlaní po čele.

 

 

 

Autor: Martin Stručovský | sobota 8.2.2020 16:42 | karma článku: 6,86 | přečteno: 170x
  • Další články autora

Martin Stručovský

Cizinec

Matěj Mlynář, hrdina detektivek Bez duše, Zavátá sněhem, V temnotách a Fajn večer, řeší tentokrát smrt dávného přítele, jehož životní láskou byl jeho rybník a kapři.

1.1.2021 v 0:00 | Karma: 8,13 | Přečteno: 275x | Diskuse| Kultura

Martin Stručovský

Bestie, desátá kapitola

Matěj Mlynář selhal. Nepodařilo se mu najít pohřešovaného kluka a šel se opít. Jeho starý mentor Hrách mu přichází na pomoc. A není sám.

6.4.2020 v 8:38 | Karma: 5,45 | Přečteno: 196x | Diskuse| Kultura

Martin Stručovský

Bestie, devátá kapitola

Bestie přichází v deváté kapitole. Matěj Mlynář si připadá, že selhal na plné čáře. Ale přichází pomoc...

29.2.2020 v 18:51 | Karma: 6,05 | Přečteno: 241x | Diskuse| Kultura

Martin Stručovský

Bestie, sedmá kapitola

Matěj Mlynář, hrdina detektivek Bez duše, Zavátá sněhem a V temnotách přichází v příběhu na pokračování. Bude vycházet v sobotu jednou za 14 dnů

25.1.2020 v 18:08 | Karma: 7,70 | Přečteno: 259x | Diskuse| Kultura

Martin Stručovský

Bestie, šestá kapitola

Matěj Mlynář, hrdina detektivek Bez duše, Zavátá sněhem a V temnotách přichází v příběhu na pokračování. Bude vycházet v neděli jednou za 14 dnů

12.1.2020 v 6:33 | Karma: 8,54 | Přečteno: 210x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 492x
Knižní recenzent, šéfredaktor deníku Sarden. Autor detektivek Bez duše a Zavátá sněhem

Seznam rubrik