Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bestie, devátá kapitola

Bestie přichází v deváté kapitole. Matěj Mlynář si připadá, že selhal na plné čáře. Ale přichází pomoc...

Bestie přichází v deváté kapitole. Matěj Mlynář si připadá, že selhal na plné čáře. Ale přichází pomoc... přečtete si, co dělo před romány Bez duše, Zavátá sněhem a V temnotách.

Přečtete si

Prolog 

První kapitoluDruhou kapitolu Třetí kapitolu Čtvrtou kapitoluPátou kapitolu Šestou kapitoluSedmou kapitolu

Osmou kapitolu 

 

Připadal jsem si, jako kdyby mi někdo vrazil facku nebo mě polil studenou vodou. Hrál jsem si na detektiva, myslel jsem si, že to zvládnu. Jenže se ukázalo, že jsem si ukousl moc velkej bochník chleba. Jak jsem mohl být tak naivní a myslet si, že na něco přijdu a že Rosťovi pomůžu?

Jenže když jsem nad tím tak přemýšlel, nepřišel jsem opravdu na něco? Zas a znova jsem se vracel k tomu zpackanýmu zátahu na Žita. Víc a víc jsem docházel k tomu, že ten hajzl s tím má něco společnýho. Proč by jinak utíkal? Jenže z toho pak logicky vyplývalo, že jsem to podělal. Dvojnásobně. Nejenže mi utekl, ale navíc jsem mu prozradil, že hledám Rosťu. A asi se tak moc podělal strachy, že kluka zhasnul, aby nemohl mluvit. Bylo to jasný jako facka.

Měl jsem jedinou možnost. Musel jsem ten drobek, co jsem věděl, naservírovat na stříbrným podnosu vyšetřovateli, co měl ten případ na starosti. Respektive vyšetřovatelce. Když jsem se dneska stavoval na baráku, získal jsem informaci, že ten případ vyšetřuje poručík Melicharová. Což byla nějaká posila, která sem doputovala z Budějovic, protože místní moc mordy vyšetřovat neuměly.

Na baráku jsem ji ale nezastihl a v telefonním seznamu taky nebyla. Rozhodl jsem se, že si náš rozhovor schovám na strýčka příhodu zamířil jsem k Hrdličkový, abych jí vyjádřil upřímnou soustrast.

Otevřel mi její přítel.

Když mě uviděl, došlo mi, že nebyl úplně nejlepší nápad sem chodit.

„Co tady chcete?“

„Můžu mluvit s paní…“

„Ne! Co si vůbec myslíte, přijít sem…“

Ke dveřím se procpala Hrdličková. „Ty hajzle, ty hnusnej hajzle,“ začala mi bušit do hrudi a z očí se jí hrnuly slzy.

Její přítel se jí snažil krotit.

„Snažil jsem se vám pomoct…“

„Já vám věřila a můj chlapeček je teď mrtvej… mrtvej! Viděl jste ho? Viděl jste v jakým stavu byl?“

„Ne.“

„Jasně že ne. Vy totiž žádnej podělanej kriminalista nejste. Akorát šlapete chodník a sbíráte ze země ožraly! Kdybyste byl fízl, tak víte, co se mu stalo. Víte, že mu někdo rozmlátil hlavu jako skořápku!“

„Je mi to…“

Nestačil jsem to doříct, protože mi v následující chvíli zabouchli dveře před nosem.

 

///

 

Vešel jsem do Šmejkárny.

Hrách tu nebyl.

Byl jsem rád.

Nepotřeboval jsem, aby mi on vyčetl, že jsem během pár dnů podělal další věc.

Posadil jsem se na jeho místo.

Se sundaváním bundy jsem se neobtěžoval.

Seděl jsem tam, připadal jsem si, jako kdyby mi někdo záda obtěžkal pytli s kamením. Myšlenky se mi hlavy honily jako komáři za horkýho léta.

Podělal jsem to.

Podělal jsem, co jsem mohl.

Přišel jsem o práci a teď mojí vinou umřel malej kluk. Jenom kvůli tomu, že jsem nebyl dostatečně rychlej a nedokázal jsem udržet pod krkem jednoho drbana.

Bylo mi na blití.

Bylo mi na blití ze mě samotnýho.

Servírka se ke mně pomalým krokem doploužila.

Asi jsem se chvíli netvářil na to, že bych jí při první příležitosti ukousl hlavu, kdyby na mě promluvila.

„Dáte si něco?“ zeptala se.

„Jo,“ přikývl jsem.

„Colu jako vždycky?“

„Něco, co mě oddělá,“ poručil jsem si.

„Jste si jistej?“

„Jo,“ vydechl jsem. Potřeboval jsem to. Potřeboval jsem na chvíli vypadnout z týhle reality. Prostě se vypnout a na chvíli na všechno zapomenout.

Položila přede mě půlitr kozla a panáka něčeho průsvitného.

„Co to je?“

„Něco, co vás oddělá.“

Panáka jsem vypil na ex. Nevnímal jsem chuť. Nevnímal jsem vůni. Prostě jsem to vypil a objednal si další. A mezitím to prolejval pivem.

Potřeboval jsem to.

A bylo mi úplně jedno, že za pár hodin mě asi bude bolet hlava a vyhodím všechno, co jsem dneska snědl.

Teď jsem hlavně chtěl pryč z týhle hnusný reality, kde umírají děti.

///

 

 

Něčí facka mě udeřila do obličeje.

„Ty vole, ty vypadáš,“ slyšel jsem vzápětí.

Otevřel jsem oči.

Nade mnou se skláněl zachmuřenej Hrách ve společnosti mladý blondýny v kožený bundě.

„Tak ty prej nechlastáš,“ sykl nasupeně.

„Co se to?“ pohnul jsem hlavou. A ukázalo se, že to byla chyba. V hlavě mi začalo bodat možná tisíce hřebíků. Žaludek byl jako před explozí.

„Tak to je on?“ zeptala se blondýna po jeho boku.

„Jo, to je on. Nebo spíš jeho zlý dvojče.“

„Myslela jsem si, že je starší.“

„Já zase, že je o něco chytřejší.“

„Hele,“ zkusil jsem se ohradit.

Zbytečně.

Žaludek zaprotestoval.

Zvedl jsem se.

Ale ukázalo se, že cestu na záchod opravdu nezrealizuju.

Pozvracel jsem se těsně před Hráchův doprovod.

Ať to byl kdokoliv, dobrej první dojem jsem určitě neudělal.

Autor: Martin Stručovský | sobota 29.2.2020 18:51 | karma článku: 6,05 | přečteno: 241x
  • Další články autora

Martin Stručovský

Cizinec

Matěj Mlynář, hrdina detektivek Bez duše, Zavátá sněhem, V temnotách a Fajn večer, řeší tentokrát smrt dávného přítele, jehož životní láskou byl jeho rybník a kapři.

1.1.2021 v 0:00 | Karma: 8,13 | Přečteno: 275x | Diskuse| Kultura

Martin Stručovský

Bestie, desátá kapitola

Matěj Mlynář selhal. Nepodařilo se mu najít pohřešovaného kluka a šel se opít. Jeho starý mentor Hrách mu přichází na pomoc. A není sám.

6.4.2020 v 8:38 | Karma: 5,45 | Přečteno: 196x | Diskuse| Kultura

Martin Stručovský

Bestie, osmá kapitola

Matěj Mlynář, hrdina detektivek Bez duše, Zavátá sněhem a V temnotách přichází v příběhu na pokračování. Bude vycházet v sobotu jednou za 14 dnů

8.2.2020 v 16:42 | Karma: 6,86 | Přečteno: 170x | Diskuse| Kultura

Martin Stručovský

Bestie, sedmá kapitola

Matěj Mlynář, hrdina detektivek Bez duše, Zavátá sněhem a V temnotách přichází v příběhu na pokračování. Bude vycházet v sobotu jednou za 14 dnů

25.1.2020 v 18:08 | Karma: 7,70 | Přečteno: 259x | Diskuse| Kultura

Martin Stručovský

Bestie, šestá kapitola

Matěj Mlynář, hrdina detektivek Bez duše, Zavátá sněhem a V temnotách přichází v příběhu na pokračování. Bude vycházet v neděli jednou za 14 dnů

12.1.2020 v 6:33 | Karma: 8,54 | Přečteno: 210x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 492x
Knižní recenzent, šéfredaktor deníku Sarden. Autor detektivek Bez duše a Zavátá sněhem

Seznam rubrik