Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bestie, desátá kapitola

Matěj Mlynář selhal. Nepodařilo se mu najít pohřešovaného kluka a šel se opít. Jeho starý mentor Hrách mu přichází na pomoc. A není sám. 

 

Matěj Mlynář selhal. Nepodařilo se mu najít pohřešovaného kluka a šel se opít. Jeho starý mentor Hrách mu přichází na pomoc. A není sám. Jak si Matěj padne do noty s kriminalistkou Káťou? Najdou nakonec společnou řeč? Čtěte Bestii, příběh předcházející detektivkám Bez duše, Zavátá sněhem a V temnotách.

Přečtete si

Prolog 

První kapitoluDruhou kapitolu Třetí kapitolu Čtvrtou kapitoluPátou kapitolu Šestou kapitoluSedmou kapitolu
Osmou kapitolu 

Devátou kapitolu  

/10/

Skončili jsme v Hráchově kamrlíku.

Vysloužilec přede mě položil misku horkýho kuřecího vývaru a kousek chleba a pak se posadil ke stolu i se svojí společnicí. Koukali na mě, ale nic neříkali. Ani já nic neříkal. Místo toho jsem se koukal na stěny, které pokrývaly černobílé fotografie. Většina z nich zachycovala Hrácha a jeho ostatní kolegy. Pokud jsem si pamatoval dobře z vyprávění, tak většina z nich už dneska byla dávno pod drnem.

Hrách si odkašlal a zapálil si cigaretu.

Podíval jsem se po něm. „Omlouvám se.“

„A za co?“ zabručel policajt. „Za to, že ses motal do toho, do čehos neměl? Anebo za to, že ses ožral jako prase a poblil ses.“

„Za oboje,“ zarazil jsem se. „Vy to víte?“

„Jasně, že jo,“ rýpnul si Hrách. „Co sis myslel? Že si můžeš běhat po Hradci, vydávat se za chlápka od kriminálky a nikdo se to nedozví? To seš vážně takovej idiot nebo to teď jenom hraješ?“

„Myslel jsem to dobře.“

„Jo, on to každej myslí vždycky dobře. Jenomže víš co? Nakonec se ukáže, že to bylo špatně. Vydával ses před mámou toho kluka za policajta. Říkals, že ho najdeš. To jsi vážně tak blbej?“

„Je mi to…“

Hrách bouchnu do stolu. „Ten kluk je mrtvej. A tys v tom drápal. Jako nějakej kovboj. Už zase.“

Třískl jsem lžící o talíř. „Hrdličková to hlásila, ale poslali ji akorát do prdele. Pomalu jak ta ženská, jejíhož frajera jsem nedávno zmydlil. Měla strach, že se Rosťa nevrátí domů. Měl jsem ji taky poslat do háje? Možná by to takhle nedopadlo, kdyby mi Žito nevzal kramle. To si nikdy neodpustím.“

Oba se po sobě podívali.

„Žito?“ podivil se Hrách.

„Jo.“

„Kdo je Žito?“ nechápala žena.

Tiše jsem hvízdl.

Pointa týhle situace mi došla během chvíle.

Oni to nevěděli. Nevěděli nic z toho kousku, co se mi podařilo zjistit.

„Matěji, o co tu jde?“

„Koukali jste do věcí toho kluka? Neupoutalo vás nic?“ začal jsem.

„Vyklop to,“ zavrčel Hrách.

„Rosťa prodával pervitin pro Žita.“

„Cože?“ podivila se žena.

„Jak jsi na to přišel?“ potáhl Hrách z cigarety.

Řekl jsem jim, jak jsem se k tomu dobral.

„To zní celkem logicky. A ty kluci si to nevymysleli?“ zeptal Hrách.

„Ne. Žito mi totiž zdrhnul, když jsem s ním chtěl mluvit o Rosťovi.“

Hrách típnul cigaretu a obrátil se na ženu. „Co si o tom myslíš, Káťo?“

„Proč by dealer drog unášel malýho kluka? To přece nedává hlavu a patu…“

„Takhle na první pohled ne. Ale kdoví. Něco na tom třeba bude.“

Káťa přikývla. „Díky, je to dobrej začátek.“

Nevěděl jsem, co na to říct.

„Tak mě napadá, Káťo, co kdyby ti s tím tady Matěj trochu píchnul?“

Oba jsme na Hrácha šokovaně pohlédli.

„Vy jste se zbláznil?“ rýpla si.

„Vůbec ne.“

„Je to jenom pochůzkář. Nic proti,“ podívala se na mě.

Pokrčil jsem rameny. „Úplně v pohodě.“

„Sama si před chvílí řekla, že ti dal dobrej začátek.“

„To jo. Ale neznamenalo to, že…“

„Hele, ber to z tý lepší stránky.“

„Víte, že dělám sama.“

„Jak říkám, ber to z tý lepší stránky.“

„A to je do prdele jaká?“

„Matěj zná město. Od malička tu žije. Zná místní. A taky zdejší podsvětí. Vyzná se.“

„Takže každej druhej zná jeho ksicht.“

„Přes brigadýrku mu muklové do ksichtu moc nečuměj.“

„Nemusím vás poslechnout.“

„Ne, to nemusíš a ani to není rozkaz. Ale doufám, že to vezmeš.“

„A proč?“

„Protože dva policajti zvládnou víc než jeden a tenhle případ je průser, kterej se musí co nejrychleji vyřešit.“

Káťa přikývla a podívala se na mě. „Jestli to poserete, tak vás osobně nakopu do zadku.“

Věřil jsem jí absolutně každý slovo a nepochyboval jsem, že svoje výhružky splní.

Pokračování příště

Autor: Martin Stručovský | pondělí 6.4.2020 8:38 | karma článku: 5,45 | přečteno: 196x
  • Další články autora

Martin Stručovský

Cizinec

Matěj Mlynář, hrdina detektivek Bez duše, Zavátá sněhem, V temnotách a Fajn večer, řeší tentokrát smrt dávného přítele, jehož životní láskou byl jeho rybník a kapři.

1.1.2021 v 0:00 | Karma: 8,13 | Přečteno: 275x | Diskuse| Kultura

Martin Stručovský

Bestie, devátá kapitola

Bestie přichází v deváté kapitole. Matěj Mlynář si připadá, že selhal na plné čáře. Ale přichází pomoc...

29.2.2020 v 18:51 | Karma: 6,05 | Přečteno: 241x | Diskuse| Kultura

Martin Stručovský

Bestie, osmá kapitola

Matěj Mlynář, hrdina detektivek Bez duše, Zavátá sněhem a V temnotách přichází v příběhu na pokračování. Bude vycházet v sobotu jednou za 14 dnů

8.2.2020 v 16:42 | Karma: 6,86 | Přečteno: 170x | Diskuse| Kultura

Martin Stručovský

Bestie, sedmá kapitola

Matěj Mlynář, hrdina detektivek Bez duše, Zavátá sněhem a V temnotách přichází v příběhu na pokračování. Bude vycházet v sobotu jednou za 14 dnů

25.1.2020 v 18:08 | Karma: 7,70 | Přečteno: 259x | Diskuse| Kultura

Martin Stručovský

Bestie, šestá kapitola

Matěj Mlynář, hrdina detektivek Bez duše, Zavátá sněhem a V temnotách přichází v příběhu na pokračování. Bude vycházet v neděli jednou za 14 dnů

12.1.2020 v 6:33 | Karma: 8,54 | Přečteno: 210x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

PŘEHLEDNĚ: Češi vyberou 21 europoslanců. Kandiduje i Mourek s mimozemšťany

26. dubna 2024  10:37

O křesla v Evropském parlamentu se na začátku června utká třicet uskupení. Podle průzkumu agentury...

Řecko Kyjevu PVO nedodá, potřebujeme ji sami, říká. Španělé pošlou jen rakety

26. dubna 2024  10:35

Španělsko ani Řecko nedodají Ukrajině systémy protivzdušné obrany, které Kyjev žádá k obraně před...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  10:24

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 492x
Knižní recenzent, šéfredaktor deníku Sarden. Autor detektivek Bez duše a Zavátá sněhem

Seznam rubrik